Helpcenter-hemsida för Knodd
Hem Om Knodd Vanliga frågor
  1. Knodd
  2. Om tjänsten
  3. Generellt

Generellt

  • Hur fungerar Knodd?

    Hos Knodd kan du träffa erfarna barnsjuksköterskor via video i din mobil. Du kan söka vård hemifrån eller varifrån du än befinner dig, och få hjälp av legitimerad och barnspecialiserad vårdpersonal för bedömning, diagnosticering och behandling.

    För att använda tjänsten laddar du hem Knodd-appen via App Store eller Google Play. I appen loggar du först in med BankID för att autentisera dig. När du är inloggad och startar ett nytt vårdärende fyller du i personuppgifter om ditt barn, uppgifter om ärendet och vilka symtom ditt barn har. Därefter ställs du i kö för ett vårdmöte, och du tas emot när det är din tur, vanligtvis inom 0-30 minuter.

    Det är upp till barnsjuksköterskan som tar emot dig att göra en medicinsk bedömning och fatta beslut om eventuell behandling för just ditt barn och ert ärende.

  • Vilka åldrar tar Knodd emot?

    Knodds ambition är att vara bäst på småbarn i åldrarna 0-6, men vi tar även emot äldre barn om det behövs. Våra barnsjuksköterskor är erfarna av barns hälsa och sjukvård upp till tonårsålder.

  • Vad har ni för öppettider?

    Knodd har öppet 08-21 på vardagar och 09-15 på helgdagar. Röda dagar kan öppettiderna variera.

  • Kan jag använda Knodd från utlandet?

    Ja, du kan använda Knodd varifrån du än befinner dig och få kontakt med svensk hälso- och sjukvårdspersonal. Du och ditt barn behöver svenska personnummer.

  • Vad kostar ett besök hos Knodd?

    Precis som all barnhälso- och sjukvård i Sverige så är ditt besök hos Knodd kostnadsfritt för dig som vårdnadshavare.

Knodd